tisdag 15 december 2009

I <3 Dublin

Efter en lång, tung och rolig dag i Dublin city centre tillsammans med Malin och Toni är jag nu äntligen hemma igen. Syftet med dagens storstadsbesök var att försöka inhandla de sista julklapparna, men det gick ju som det vanligtvis brukar gå med det; jag kommer hem med mest grejer till mig själv. Ynka två av de fyra resterande klapparna fick jag köpt, så nu blir jag tvungen att spendera en till kväll på julshopping...

Jag köpte mig en galet fin klänning från River Island, som jag tänkte ha på juldagen och nyår! Kan verkligen inte vänta med att få använda den. Blev kär direkt jag såg den inne i butiken.
Annat jag fick med mig hem var en (mycket välbehövd) mössa, samt piller för att undvika krapula dagen efter. Tänkte prova pillren över jul, för att se om de fungerar. Dyra var de iallafall, så jag hoppas verkligen att de är värda sitt pris!

Dublin är en underbar stad kvällstid, med all julbelysning och gatumusikanter och gamla byggnader. Jag tycker mer och mer om staden varje gång jag besöker den (och det har blivit en hel del besök de senaste månaderna).
Om en vecka har jag bott i Irland i hela åtta månader, och om en vecka är jag hemma i Vasa igen och sover i min egen bekväma säng med Bo-Göran runt huvudkudden. I can't wait!

Malin tipsade mig om dethär klippet på Youtube förresten; http://www.youtube.com/watch?v=Kr_O6gDujL8 och det är verkligen underhållande! Varning för grova svärord, inget för känsliga öron!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar