onsdag 11 augusti 2010

Grattis på födelsedagen, pappa!

Imorgon (eller när (om?!) du läser detta är det nog idag) fyller du hela 46 år! Nu har jag inte köpt någon födelsedagspresent, för vad vet jag vad en far vill ha, förutom snälla barn? Och jadå, visst är det mamma, och Facebook, som igen påmint mig om din födelsedag, men bara för att jag är usel på att komma ihåg viktiga datum, så betyder inte det att du är mindre viktig för det. Tvärtom!
Du är utan tvekan en av de viktigaste och bästa människorna i mitt liv, och utan dig (och hon du säkert håller vaken om nätterna med ditt snarkande; mamma) skulle jag knappast vara så väluppfostrad jag är idag. För tro det eller ej, men det är jag nog egentligen. Så ta åt dig av äran för det! Jag ÄR ett snällt barn! Iallafall nu när jag vuxit ur min tonårstid. Hehe.

Många underbara minnen från min barndom och uppväxt har jag också, som jag för alltid bär med mig i hjärtat. Alla resor vi gjort, allt vi har sett och hört... även vardagliga situationer som att titta på teve tillsammans, äta frukost och middag hela familjen samt alla båtturer ut till villan. Självklart minns jag också alla gånger du ropat på mig och varit arg då jag suttit lite för länge framför datorn, eller "glömt" att klippa gräset. Som en helhet minns jag min uppväxt med ett leende.

Detta inlägg ville jag alltså dedikera dig, min käre far, och jag hoppas att du får en fantastiskt trevlig födelsedag och att era pojkar vinner fotbollsmatchen senare på kvällen. Så, jag älskar dig, tack för att du finns i mitt liv och grattis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar