tisdag 17 augusti 2010

Ingen rast, ingen ro

Vilken dag, gott folk, vilken dag!

Jag steg upp halv 6 imorse för att tillsammans med Linda Forth köra iväg till Vörå och hänga med eleverna på idrottsgymnasiet en hel morgon/förmiddag. Vi fick frukost, och sedan skulle vi iväg på "mossträning" i ett kärr i skogen. Jag hade, som vanligt, mina vita Lacoste-skor på mig, och måste således alltså låna ett par gummistövlar. Vaktmästarens blev det. Vardera sko vägde typ 2 kg och var minst 4 storlekar för stor, meeeen klaga ville jag inte göra!
Så, vi kör iväg mot skogen, förbi all civilisation, och traskar iväg in i skogen, över diken och kvistar, mot mossen. Med tunga stövlar och tung kameraväska var det allt annat än enkelt. Att sedan försöka hänga ikapp med de idrottande tonåringarna... omöjligt.
Nåväl, när vi äntligen kom fram till mossen var jag rejält andfådd. Och j-vligt glad att jag slapp delta i träningen och endast fotografera. Varmt var det, och marken gungade ordentligt när ungdomarna kutade förbi mig och Canonen! Sedan var det bara att traska tillbaka och hoppa över alla blöta och meterdjupa diken igen.
Linda tyckte det var en fantastiskt skön start på morgonen, själv recenserar jag det med orden "aldrig mer".

Som om jag inte redan hade värk i benen efter allt spring, så blev jag dessutom utskickad till torget för att fota några vänsterpartister, samt till Brändö för att fota en lustig kille som konverterat till islam. Sedan sjönk en båt utanför Replot också, och finländsk media goes crazy! Både Ilta-Sanomat och Helsingin Sanomat ringde och ville ha mina bilder! Om de sedan sist och slutligen ska ha dem i sina tidningar vet jag inte.
Jag diggar verkligen dethär jobbet till tusen.

1 kommentar:

  1. Den som ändå hade en så varierande och innehållsrik dag!

    SvaraRadera