onsdag 4 juli 2012

Falsterbooo

Nu är jag så trött så trött så trött, så jag ska gå och lägga mig redan nu klockan nio... tänkte bara berätta lite kort om min dag som har varit riktigt härlig.

Steg upp 04:45 igen, till jobbet, slutade 12:15 tredje dagen i rad – yes! Marika mötte upp mig i Burlöv och så åkte vi hem till mig och hämtade bad- och ridkkläder. Snabb lunch och sedan styrde vi kosan mot Falsterbo! Det blev visserligen molnigt när vi väl kom dit, men stranden var fin och vi hade gett oss fan på att ta årets första dopp. Så det gjorde vi. Och oj, så härligt det var... stora vågor och jag plaskade och hoppade och var glad som vilken liten unge som helst. Ville inte gå upp. Lite sol fick vi sen ändå, skönt.

När vi tyckte molnen blev för täta åkte vi tillbaka till Malmö igen. Glasspaus på Jägersro, och sedan vidare ut till stallet. Red ut på en fartfull och rolig runda vid Almåsa med gammelhästarna våra, och slutligen mockade vi hage.

Summa sumarum, en bra dag! Varm och solig, för det mesta. Kom hem strax efter åtta. Och jaja, det blev inte en jättekort beskrivning av min dag, men så kan det bli ibland. Nattinatti gullefjun!

PS. På lördag kör vi tillbaka ner till Falsterbo igen, men då är det horse show som gäller! Hurraaa, så roligt det ska bli! Och så mycket pengar det kommer gå åt på fina hästsaker!!

1 kommentar: