lördag 7 juli 2012

Materiell lycka / FHS

Jag höll min budget på 3000 kronor! Faktum är att jag till och med lyckades hålla mig snäppet under den gränsen... Så blir det när jag inte har min egna häst här att shoppa roliga saker till. Kan ju inte skämma bort andras hästar med för mycket nya prylar, hehe.

Så, idag var alltså första dagen på Falsterbo Horse Show, och självklart regnade det... Humöret var dock ändå på topp och sällskapet likaså! Även om inte alla utställare på mässan hunnit plocka fram än, så gjorde vi allihop en hel del fina fynd, inte minst jag.
Det allra första köpet, och det dyraste, blev ett par chaps i italienskt kalvskinn för 1000 kr. Sjukt snygga och sköna! Efter det var jag igång och det blev både grimma till Kessu, schabrak och träns till Blädde, en Falsterbo-keps, och ett par helskodda Pikeur-ridbyxor. Jag är nöjd.


Prylarna till Blädde får ni kanske se imorgon, när jag förhoppningsvis hunnit prova dem på hästen! Nu när jag har ny snygg utrustning så MÅSTE jag verkligen få ut någon (läs: Amanda) som kan fota ett ridpass.

Ja, lite hästhoppning hann vi ju också se, fast det var inga jättespännande klasser idag, så vi fokuserade på shoppingen. Tyvärr missar jag ju de internationella tävlingarna, som går av stapeln först i nästa helg... Otur. Hoppas på att jag kan vara på plats på FHS lite mera nästa år.

3 kommentarer:

  1. vad fint chapsen satt!!

    lyckan av att göra ett äkta fynd - oslagbart!! hhahahah

    tack för idag fina underbara vän!

    SvaraRadera
  2. Jaa, visst gör de?! Skitfina! Ska bli aproligt att se hur de sitter med ridskor på också :D iih!

    Tack själv, du är bäst! :*

    SvaraRadera
  3. Hihi jag kommer såfort jag är hemma från Turkiet :D dör lite bara jag ser på dina chaps alltså........

    SvaraRadera