torsdag 12 mars 2009

Det kunde ha slutat illa

När jag kom hem från jobbet igår upptäckte jag till min stora fasa att jag lämnat på ena plattan på spisen på fyran. Shitshitshit! Vred snabbt ner den till noll igen och tackade Gud för att han än en gång räddat mig från ett av mina små misstag.
Till följd av detta drömde jag inatt en mycket obehaglig dröm, där jag kom hem till ett höghus som stod i lågor. Min och flera andras lägenheter brann och brandkåren var på plats och försökte desperat stoppa eldens framfart. Jag grät och var alldeles förstörd, till fullo övertygad om att jag nu förlorat allt. När jag senare fick gå in i lägenheten igen visade det sig inte alls vara så farligt, och bara väggarna var lite nedsotade. Trots att jag nerifrån marken sett att lågor vällt ut från just min lägenhet. Vilket mirakulöst slut på en katastrof!
Anyway, det var en hemsk mardröm, och i fortsättningen tänker jag vara mycket noggrann med att stänga av allt farligt innan jag lämnar huset.

3 kommentarer:

  1. Huj, dedär är en av mina största rädslor - att jag ska glömma att stänga spisen när jag går ut. Nästan så man blir neurotisk :D Vilken tur att allt gick väl ändå, och att den inte lämnats på sexan.

    SvaraRadera
  2. Oh shit!!! Int alls kul när man råkar göra sånt... har engång glömt på strykjärnet så att de brände hål på kaffekokaren (som står brevid) men som tur hann det inte ta eld!! Kanske bra att man kollar spisen/kaffekokaren osv. 100 gånger före man går ut ur huset! Man vet ju aldrig! Men tur att du hade tur ;)

    SvaraRadera
  3. Ja usch, hemskt när man tänker på vad som skulle ha kunnat hända... brrr :|

    SvaraRadera