fredag 10 april 2009

Förlust

Förresten, jag bara måste tillägga... att skadeglädje är den största glädjen! Det är väl knappast någon som undgått att Vasa's alldeles egna ishockeylag, "Sporttis", förlorade matchen igår kväll mot Ässät?
Eftersom jag själv knappast kunde bry mig mindre har jag gått runt på Fontana och vrålat hejaklacksramsor i stil med; "Spooo-ooorttis förloooora" hela halva kvällen åt alla trogna fans med Sporttis-tröjor och halsdukar. Fuck you bitches. Sporttis har varken pengar, talang eller resurser nog att komma med i ligan, så dream on.

Jadå, jag är pessimist inatt.

5 kommentarer:

  1. Och framförallt mycket moget ;)

    SvaraRadera
  2. Å va e problemi tå man alltid måst ha na emot tå he gar bra för ett lag som har en dröm om att spela i landet högsta liga i hockey å har en tränar som brindär för he som ha gör???! Om man int själv ha vari på en Sport match i vår så förstar ja att man int veit na heldär... Sport har förena finskspråkig som svenskspråkig, gammal som ung, man son kvinna, intresserad som ointresserad. Ganska enkel den som spring å rop "sprttis föloorar" tå i en hockeystad som Vasa är no. Sägr bara "hävetä" som Tamminen sko ha sagt å ja säger skämmas...

    SvaraRadera
  3. Var e min kommentar??? Vågar stå för va ja säger....

    SvaraRadera
  4. Haha, lugn lugn!
    Okej, såhär är det: jag är en människa som älskar att använda mig av ironi och sarkasm, så vad jag skriver bör icke tas på fullaste allvar.
    Jag har inget emot själva laget eller tränarna, jag kan ju för sjutton ingenting om ishockey? Och det man inte vet något om kan man heller inte ha någon direkt åsikt om, eller hur? Det är denna plötsliga hockeyfeber som retat upp mig och för att det får en så plötslig uppmärksamhet. Var var uppmärksamheten när Finland vann VM-guld i hästhoppning i höstas t.ex? DET stod det minsann inte något om i tidningarna.

    Jaja, visst, Sport ha säkert förenat, men dra int alla över en kam. De e no många som liksom jag som int bryr sej så hårt. De e bara ett spel.

    Konstit förresten att Vasa plötsligt blev en "hockeystad" bara för att de gick bra för ett lag. Vasa (Sport) som tidigare haft skulder upp över öronen just pga av ointresse.
    Hmm.

    Tack för din kommentar! Även jag står för vad jag säger, men det bör tas med en nypa salt. (Speciellt om det är skrivet efter kl 05:00 efter krogen.)

    SvaraRadera