söndag 19 april 2009

Klump i halsen

Det är mindre än två jävla dagar innan jag tar mitt pick och pack och bosätter mig på Irland. Jag fattar det inte och allt känns så overkligt.
Och det var tungt att säga hejdå och ta farväl. Idag var troligtvis sista gången du höll om mig och var mig sådär nära, och det är med tårar i ögonen jag inser det. Er andra kommer jag också att sakna något enormt, men jag vet ju att ni iallafall finns där oförändrade för mig när jag kommer hem.
Irland. Hur mycket jag än smakar på namnet känns det lika långt borta som förut.

1 kommentar:

  1. Känner igen känslan, och då lämnade jag ändå bara Finland för 6 ynka veckor när jag stack till USA förra sommaren. Men det är så värt det, att se något annat än Finland för ett tag. Hoppas du får det bra på Irland!

    SvaraRadera