söndag 31 januari 2010

Brothers

Jag och Sarah körde som sagt iväg till Arklow denna kyliga lördagskväll. Åt lite på ER's och köpte därefter biobiljetter. Brothers blev det, och herregud vilken bra film det var... Gripande, sorglig, rolig, skakande, brutal och lite rolig ibland också. Känslorna i filmen kändes äkta, just för att det bygger på verkliga händelser i den moderna värld vi lever i idag.

Två bröder. En av dem åker iväg till kriget i Afghanistan och lämnar fru och döttrar bakom sig, vilka den andra sedan tar hand om och kommer nära efter sorgebeskedet om den förstes död. Allt skakas om när det visar sig att så inte var fallet och den förste brodern återkommer hem i livet, men med psykiska och fysiska men efter det han genomgått.
Där har ni handlingen i ett kortfattat stycke.

Förutom att jag älskar och saknar min familj, kom jag också att tänka på den (heta) svenska killen jag träffade i Cypern i augusti -08, som även han var soldat i Afghanistan. Jag hoppas att han fortfarande lever?! Lite skrämmande är det allt.
Och slutligen vill jag passa på att sända en tanke till alla de som förlorat sin syster, bror eller annan närstående. Ibland tar livet slut alldeles för snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar