fredag 15 januari 2010

Lunchtime

Vilken jävla skitdag det här blev. Chefen och jag började morgonen med att avvänja fölet från sin mor, samt flytta ut ettåringen tillsammans med den stackars hjärtekrossade modern som senare misshandlade ettåringen så vi blev tvungna att ta ut henne ur hagen. Fortsatte med hopplektion och en bana på tolv åttiocentimeters hinder. Första rundan gick oppåt skogen, och den andra gick lite bättre. Sedan började det regna och jag red ut i skogen med häst nummer två. En gubbe är här med sin grävmaskin och gör lite jobb på gården, och det skrämde livet ur lilla ponnyn som drog iväg när chefen tog in honom med bara grimskaftet runt halsen. Ponnyjäveln trampade upp chefens älskade gräsmatta, och jag blir nu tvungen att fixa till den. Måste även longera ponnyjäveln. Chefen var på mycket dåligt humör och tog ut det på mig och just nu känner jag bara för att slänga mig ner i sängen och sura. Det har jag dessvärre inte tid med.

Bara fyra timmar kvar och sedan kan jag köra iväg till Arklow och slappna av med popcorn och Avatar i 3D... suck och stön.

2 kommentarer:

  1. Kan int annat än skratta då ja läser om ponnyjävlen och gräsmattan trots att det säkert int var det minsta kul för dig :D

    SvaraRadera
  2. Det tog mig en bra stund att försöka platta ner och jämna ut gräsmattan igen, efter x antal hovspår...! :D jag e lite bitter på chefen faktiskt, han borde ha vetat bättre och tagit in ponnyjäveln med grimman på. Morr.

    SvaraRadera