tisdag 5 januari 2010

Förlåt mamma...

...men jag råkade visst gå och köpa mig ett par nya skor idag (igen, jaja). De var på rea dock! (Klent försök till självförsvar.)

Idag har det varit en underbar, varm och solig vinterdag här i Wicklow. På isiga vägar körde jag med sommardäck iväg till Antonia, där vi gjorde i ordning två av deras hästar och red ner till stranden. Otroligt underbart att galoppera i vågorna, med solen värmande på ryggen. Jag njöt till 100%.
Eftersom vädret var bra passade vi även på att besöka Rockfield House; ett gammalt, övergivet hotell längs Brittas Bay, som övergavs efter en brand (?) på nittio-talet. Galet häftigt var det... och nu har jag ännu ett ställe att återkomma till med min Nikon D300, då jag har mera tid och ett sällskap som inte tjatar om att få gå därifrån.
Vidare till ett hektiskt shoppingcenter i Dundrum och fynda på mellandagsrean och som vanligt blev det energipåfyllning i form av en burgare på Eddie Rocket's.
En riktigt bra dag hade jag. Synd att min söta tyska nummer två även hon åker hem, och det bara om en vecka... snyft.

Huntern Hanley och jag "posar" på Brittas Bay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar