måndag 10 maj 2010

AWOL

Absence without leave. Betyder det enligt Wikipedia. Bra! Nu vet jag det! Syrran och jag funderade på det en stund igår kväll nämligen.

I morse klockan 7:30 blev jag uppväckt ur min skönhetssömn av ett samtal från daghemmet Nallebo här i Gerby. De behövde en vikarie och hade först ringt till syrran, som inte ville jobba idag och därför vidarebefodrade min nummer istället. Nåväl, lite extra jobb tackar jag absolut inte nej till, så då var det bara att ta en snabb dusch, äta frukost och sedan cykla iväg i morgonsolen!
Idag har jag alltså ägnat åt att ge fart åt gungor, läsa barnböcker, spela spel och städa undan efter lunch och mellanmål och dylikt. Barnen är mellan ett och fyra år gamla, och de flesta riktigt söta.
Dagistanten jag vikarierade för hade feber, och blir hemma imorgon också, så då behöver de mig igen. Dessutom började de två andra dagistanterna att fundera på om jag skulle kunna jobba där ett tag i juni, så de kan ha sin semester i juli. Inte mig emot! Får se hur det blir med det. Kanske jag har jobb hela sommaren då iallafall. Mera pengar är absolut välkommet, och även fast det inte är mina framtidsplaner så kan jag nog tänka mig att vara dagistant i några veckor ändå.

1 kommentar: