torsdag 6 maj 2010

Pedersöre/Jakobstad

Imorgon på förmiddagen tänker jag brumma iväg norrut med Opeln och hälsa på lite släkt i Pedersöre. Får sällskap i bilen av Carro, som behövde skjuts till Jakobstad. Kanske går ut på pub på en senare på kvällen också!
Jag tänkte sova hos mommo och moffa en natt, så på lördagen återkommer jag till Vasa igen. Innan det ska jag hinna med att besöka kusinerna och kanske någon kompis, och - viktigast av allt - äta kebab på Korv-Görans. Det måste man göra om man åker till Jakobstad.

Mamma och jag gick på en promenad i kvällssolen. I en hel timme traskade vi runt i Gerby och pratade om dittan och dattan. Vi gick bland annat ner till Gerby hamnen och satte oss ner på bryggan där en stund och längtade efter villa-säsongen. Mycket trevligt sätt att avsluta en ganska tråkig dag på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar