lördag 8 maj 2010

Sing all you want

Tillbaka i Vasa igen efter två trevliga dagar med släkt och vänner. Igår blev det ett obligatoriskt besök vid Korv-Görans, och efter en underbar portion med världens bästa kebab så styrde jag kosan mot Kållby. Där hälsade jag på min söta kusin Micaela och hennes ännu sötare dotter Moa, och tog en kaffekopp i solskenet. Efter det körde jag till mommo och moffa i Sandsund, och vi tre körde sedan iväg på en liten roadtrip till Småbönders, för att hälsa på lite mera släkt och titta på deras travhästar. Vackert solsken hela dagen!
Avslutningsvis mötte jag upp Carro i Jakobstad och gick till puben som kallas Netti, med höga förväntningar. Vi blev dock besvikna på dagens utbud av snygga karlar, och tittade på fotboll på storbildsteven istället. Det var nästan roligt att titta på det med.

Idag vaknade jag upp i ett soligt Sandsund och satte mig glatt ner vid köksbordet, där mommo serverat frukost. Bra service! Efter en stadig start på dagen körde jag sedan iväg till Esse för att hälsa på Katarina. Stannade där i ett par timmar och körde sedan tillbaka till Sandsund igen, där mommo nu serverade risgrynsgröt och därefter kaffe och sin åtråvärda smörgåstårta. Fantastiskt. Min andra kusin Niklas kom också dit på besök, så honom var det också roligt att träffa igen.
Klockan 17:00 hoppade jag in i Opeln och styrde söderut igen. Nu ska jag ta en dusch och ikväll blir det väl att gå ut på en par. Ishockey-VM har ju också dragit igång igen... "wee". Nåväl, detta var dagens uppdatering av bloggen! Ajö!

1 kommentar: