måndag 9 april 2012

Äntligen orkar jag gymma igen!

Aaaah! Har precis kommit hem från gymmet, sitter nu och lugnar ner pulsen och klunkar i mig lite kall Ekströms blåbärssoppa. Äntligen är jag tillräckligt frisk för att träna igen! Efter en paus på 1,5 vecka kunde jag igår kväll göra ett efterlängtat besök på gymmet igen, och så ikväll igen. Skönt.

Idag powerwalkade jag på löpbandet i 30 minuter, med en medelhastighet på typ 6km/h och en medellutning på 6,6%. Därefter blev det lite övningar för ländryggen, samt plankan i ungefär 1 minut. Mera än så orkar inte min kropp än... Blixtrade till i huvudet när jag gjort de övningarna, så då fick det vara nog.

Tänker fokusera rätt mycket på konditionen och benstyrka de kommande två veckorna, tror jag, genom just löpbandet och gå/springa med ganska kraftig lutning. Vill träna på att orka gå i uppförsbacke, eftersom jag bestämt mig för att traska runt lite bland berg och dalar  ett par dagar i Killarney i Irland sedan. Har man ingen bil, så får man utforska omgivningarna till fots, eller hur?!

Nästan frisk tjej i studenthusets hiss, på väg till gymmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar