torsdag 26 april 2012

Lovely Irish weather

Åh, detta väder... När jag kom i tisdags hade jag verkligen tur med vädret; solen kom fram och det blev vindstilla mot kvällen och allt var fantastiskt vackert. Lugnet före stormen. Igår och idag har det blåst hårda vindar och regnet öser ner och vägarna svämmar över lite lätt sådär som de brukar göra. Lika glad för det är jag dock! Tror inte jag har slutat le sen jag kom.

Idag tänkte jag ta bussen/tåget över till andra sidan landet, nämligen till Killarney. Väderprognosen för de kommande dagarna där är strålande solsken, så det lockar ju minst sagt... Nu ska jag äta frukost och titta på när nya stallskötaren Andra får sig en ridlektion, och sedan är det dags att dra in mot Wicklow town! Ni kanske får en bilduppdatering senare, med lite tur och ork från min sida.

Jag har det jättebra iallafall. Vill inte åka tillbaka till Malmö... jag är ju hemma nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar