lördag 14 april 2012

Hopp över stock

Lördag, oh underbara lördag. Sätter man sig ner i solen är det riktigt varmt och skönt. Hörde att ni fått mera snö i norr? Hehehe.

Åkte ut till stallet på förmiddagen, mockade tre boxar, bytte vatten och hämtade in Bläddeprinsen. Borstade, sadlade och red iväg på en 45 minuters runda. Och vet ni vad!? Vi hoppade några stockar bakom dammarna! Jag och BP har typ aldrig hoppat förut, så det var en upplevelse. Ungefär tio språng allt som allt blev det, och BP verkade tycka det var roligt och drog iväg i galoppen efteråt. Stockarna är inte särskilt höga heller, typ 40-50 cm bara, men jag är nöjd ändå. Nästa gång kanske han tar det lite lugnare, om jag har tur.

Nu har jag käkat lunch (en Thai-Cube med Red Curry, omnomnom) och ska hoppa i duschen så jag inte luktar apa resten av helgen. Sedan ska jag ta tåget och bussen ut till kära Ljungbyhed och hänga med Linn i ett dygn. Hästar och träning för hela slanten blir det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar