måndag 25 juni 2012

I'm a goddamn fool, but then again so are you

Efter jobbet igår (06:30-15:30) blev jag "tvingad" ut till stallet i ösregnet, för någon hade ju avsiktligt lämnat boxarna omockade och sedan dragit iväg hemifrån... Jaja, det var bara att dra på sig regnjackan och gummistövlarna och ge sig iväg.

Mockade, hämtade in tre blöta hästar, och fick sedan välkomna engelsmännen A & R från Parkers hästtransport när de kom med fyra hästar. Därefter sadlade jag en något motvillig Bläddeprins och red en halvtimme på ridbanan. Trots att hästen hatar regn gick han riktigt fint, så det var värt att bli lite blöt! Sedan fick jag order om att kvällsfodra och stanna kvar i stallet, för att "vi ska dricka vin", och ni vet ju hur lättövertalad jag är... Blev iallafall en trevlig kväll hemma hos Ylva & Daniel, tillsammans med de två ovannämnda killarna - gott rosévin, chips och hästsnack. Fick sedan sova över i huset, för hade ingen större lust att gå ut till bussen i mörkret och ösregnet... Lika bra var väl det, för då kunde jag rida en sväng på morgonen med.

Vaknade vid 07:15 av att byggkillarna klampade runt och började borra och hålla på, lagom trevligt... Men, det blev  alltså en till runda på banan med Bläddeprinsen imorse, och han var supertrevlig igen! Två dagar i rad! Det gillas. Så otroligt lugn, mjuk och fin, behövde knappt hålla i tyglarna alls och han bar upp sig själv hur bra som helst i alla gångarter. Red inte länge, ca 40 minuter, men man ska ju sluta när det går som bäst.

 Nu är jag hemma och har duschat, jag skulle egentligen ha jobbat ikväll, men ni skulle bara veta vilken jävla mensvärk jag har... Och jag vet ju av erfarenhet att första dagen är värst, med kramp i magen och ont i ryggen, så att lyfta tungt inne på ett kyligt lager känns otänkbart... Så jag sjukanmälde mig. Känns dumt, men kan trösta mig med att antalet gånger jag sjukanmält mig från jobb under min livstid nog kan räknas på en hand. Nu ska jag snurra in mig i en filt och dricka en kopp te och hoppas att det onda går väck.

I fredags var jag iallafall pigg och glad, nåt helt annat än vad jag är idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar