söndag 10 juni 2012

Lagerjobb och fest på TFHS

Ojdå, har jag verkligen inte bloggat nåt sen i tisdags? Shit, vad tiden går snabbt när man jobbar och har roligt. Känns som om jag inte haft en lugn stund sedan... jaa-a... jag vet inte när!?

Idag har jag jobbat från 06:40 till 17:10, vilket är 1,5h längre än jag egentligen skulle ha jobbat... men brist på folk gjorde att jag fick stanna lite längre. Helt okej, med tanke på söndagstillägget. Och eftersom jag steg upp redan vid 05:10 imorse, så gick jag och la mig supertidigt igår kväll - redan vid 20:30! På en lördag! Lär få göra det tre helger till denna månad, för jag jobbar alla söndagar utom en.

En annan anledning till varför jag var så trött, var för att det i fredags var nollningsfest på TFHS i Ljungbyhed! Den nya pilotklassen skulle invigas med allt vad det innebär. Det började vid ca 19:00 med middag, snapsvisor, sång och dans, som sedan fortsatte i ännu mera dans, bra musik, mera alkohol, skratt och bus. Fantastiskt roligt, som vanligt! Vid 03:00 fortsatte festen nere i svartbaren Isobar, där jag och tre tappra herremän orkade festa till 07:00 på morgonen. Sedan somnade vi allihop i en stor myshög! Blev alltså inte många timmar sömn... Frukost vid 12:00 på konditoriet i byn, sedan bussen hem för min del. Tack till alla underbart sköna typer som gjorde festen, och välkommen till alla i nya klassen!

Middag och underhållning i form av sång från de nya eleverna!

Mera underhållning, i form av dans från gamla klassen!


En till bild på dansen, bara för att... ja, ni kan säkert gissa varför!

Linn med sitt nya partytrick!
Fina människor.

Ös på dansgolvet!
Hasse & Johan vid DJ-bordet.

Isobar!
Fredrik & Johan bakom Isobaren.

1 kommentar: