onsdag 28 april 2010

The entrance examination

Nu är det över och nu är det inte så mycket annat att göra än att vänta på besked från Arcada om jag kommer in på utbildningen eller inte. I början av juni får vi besked.
Inträdesprovet till International Business började på morgonen med en skriftlig del. Man skulle motivera varför man sökt, skriva en essä om social responsibility, svara på frågor och räkna lite matte och efter två och en halv timmes skrivande och funderande gick jag nöjd ut ur rummet. Det gick bra, tror jag! På eftermiddagen var det dags för en gruppintervju och ämnet vi diskuterade gällde reklam. Tur det, för på det området har jag åsikter och eftersom jag studerat media innan känner jag mig inte helt vilsen inom området. Jag var den som drog igång diskussionen och även därifrån gick jag ut nöjd över min insats. Så, nu håller jag tummarna för att jag får bo och studera i Helsingfors i höst!

Mia och jag tänker nu gå ut i solskenet på en liten promenad längs stranden här i Arabia och klockan 17:30 åker mitt tåg från Helsingfors hem till Vasa. På bara en dag har jag hunnit sprida ut mina kläder och saker lite här och där i M och C's lägenhet, så innan det ska jag försöka få allt intryckt i väskorna igen! Det ska nog gå. Hoppas jag.

2 kommentarer:

  1. Va kul att du e hemma igen så får vi umgås lite före du far ti hesa! om du far vill säga.. ;) men de e kanske int så svårt å slipp ti arcada?

    SvaraRadera
  2. Jaa de va jättekul o sii dej ida, även om de bara va sådär snabbt ;) men vi måst absolut träffas nå igen snart! hördu ja vet int alls om de e svårt eller int, men håll tummarna för mej ;)

    SvaraRadera