lördag 10 april 2010

Sommarväder i Irland idag

Nu är jag hemma efter två dagar fyllda med bilkörning, solsken, vackra vyer, alkohol och gott sällskap, i bergen i Connemara och shoppinggatorna i Galway city. Jag är trött som sjutton, men tänker gå ut på en par ikväll (igen) med Jana, och fira det underbara sommarvädret, eller något sånt. Alltid finns det en orsak!
Idag är det runt 18 plusgrader och solsken. Massvis med maskrosor och påskliljor och grönskande träd längs vägarna. Sommarfiilisen är verkligen på topp!

Sia åkte hem till Vasa idag igen. Tråkigt, men snart får jag se henne igen, eftersom det om knappa två veckor är min tur att en sista gång bestiga flygplanet och åka hem. Det har varit en galen, rolig, mysig, trevlig, härlig vecka, så tack, min fina vän, för ditt sällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar