måndag 19 april 2010

I will miss you, Dublin

Tillbringade alltså dagen inne i huvudstaden, som jag nämnde i inlägget nedan. Sista gången (på mycket länge iallafall) jag traskade runt på gatorna i Dublin, som nästan har börjat kännas som hemma. Jag släpade mig runt i alla underbara butiker och suckade över allt jag ville, men inte fick, köpa, eftersom jag redan oroar mig över hur jag ska få med mig allt hem! Det löser sig nog. Heh.
Starbuck's Coffee kommer jag att sakna mest. Vad det egentligen är för speciellt med just deras vanilla latté och hallon&persika-muffins vet jag inte, men det är ju bara gott!

Efter huvudstadsbesöket körde jag iväg och hämtade upp Malin och Karolina, och så for vi till Marlton Stud där den internationella banbyggaren Tom Holden höll en liten kurs om hästhoppning och allt vad det innebär. En mycket intressant timme för ynka 5€! Förhoppningsvis lärde jag mig något nytt som jag kan tänka på när jag skuttar runt en bana nästa gång.

Nu ere natidags.

3 kommentarer:

  1. ja vägrar flytta hem före starbucks hittar ti vasa! bara älskar deras dark mocca frappuccino <3

    SvaraRadera
  2. mmmm frappuccino e no bara för gott de också!

    SvaraRadera
  3. Om du får problem att få med allt hem kan du ju skicka lite grejjor i ett paket på posten :) borde inte vara så dyrt ifall du inte har brottom att få hem grejjorna. Iallafall lär det väll vara billigare än att betala övervikt på kappsäcken! :)

    SvaraRadera