onsdag 15 juni 2011

Dagens goda gärning

Jag steg upp 06:15 imorse och cyklade iväg till jobbet. Himla trevligt att återse mina gamla kollegor och kunder! Det nya kassasystemet tog inte heller särskilt länge att vänja sig vid, fast fullärd är jag ju inte ännu.
Evelina övertalade mig att följa med till Röda Korset i stan efter jobbet (vi slutade klockan 13) och ge blod, och eftersom jag aldrig gjort det förut så tyckte jag väl att det var dags. Bra gick det, även om det var liiite obehagligt med nålsticket och blodpumpandet. Men bara lite. Så, alla som kan borde verkligen gå och ge blod någon dag - det behövs! Dessutom fick vi kaffe, smörgås och glass efteråt, och gratis är alltid gott.

Nu är jag hemma ett varv innan jag ska köra iväg till Sundom och träffa min kära gamla (fast inte gammal som i ålder, men vi har känt varann sedan sjätte klass, typ, vilket är ganska länge) vän Sia och ta oss en åktur i kärran bakom hennes pålle. Mysigt! Önskar bara att vädret vore lite bättre.
Jag busade lite med en vild och galen kattunge, och nu ser min högra hand ut som stryk (vilket den också fått), men såna smällar får man ta. Amos hade ju roligt iallafall.

Visst är han väl lite obehagligt lik Bo-Göran förresten...?

2 kommentarer:

  1. Du är typ den sista någonsin jag skulle tänka mig ge blod frivilligt. ;) God gärning absolut!

    SvaraRadera
  2. Haha, jag är tuffare än du tror!! ;)

    SvaraRadera