tisdag 21 juni 2011

I would if I could

Jag fick alldeles nyss ett telefonsamtal som jag inte alls hade väntat mig, och som både gjorde mig väldigt glad men samtidigt riktigt ledsen. Min före detta chef i Wicklow på Irland ringde och undrade om jag inte ville, på hans bekostnad, flyga över till Irland omedelbums och arbeta för dem igen i ett par månader, eftersom de tydligen inte är riktigt nöjda med hur deras nya groom sköter jobbet. Och så hade han tänkt på mig först! Vad rörd jag blev då... Även om situationen han befinner sig i just nu inte är vidare trevlig, så är det fint att veta att de uppskattade mig och det arbete jag gjorde under mitt år hos dem. Tyvärr kan jag ju inte bara åka iväg sådär. Jag har jobb hemma i Vasa över sommaren och dessutom har jag hästen att se till, så även om hela mitt hjärta skriker av längtan tillbaka, måste jag avböja erbjudandet. Om jag kunde, så skulle jag. Men jag kan inte.

På grund av detta får ni nu en bildbomb med selected goodies från mitt häst-år på den gröna ön. Jag saknar livet där.

2 kommentarer:

  1. Men ÅÅÅÅÅÅH :(

    SvaraRadera
  2. Åh va fint du hade det <3
    Jag kunde sakna kusten ibland där jag bodde mitt i smeten..!

    Sv; Det beror helt på, har pratat med en del transportörer och priserna ligger mellan 5000-20 000kr, helt sjukt stor skillnad mellan företag!!

    SvaraRadera