fredag 24 juni 2011

What hurts the most

Jag kan inte sova, och som vanligt, när sömnen vägrar infinna sig, rusar tankarna iväg till både det ena och det andra och kreativiteten flödar. Nu kom jag att fundera på hur det är möjligt att människor som en gång stod en så nära, och som man umgicks med så gott som 24/7 och delade det mesta med, plötsligt känns så främmande och långt borta. Människor som man numera inte vet hur man skulle kunna hålla igång en diskussion med om man lämnades ensam i deras sällskap. Hur blir det så, egentligen? Hur kan band bara klippas av sådär?

Jag önskar er alla en trevlig midsommar, förresten. Jag ska spendera den på vår villa (svensk översättning: 'sommarstuga') i Petsmo tillsammans med mina föräldrar, så det blir lugnt och mysigt, med andra ord. Fira lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar