måndag 20 juni 2011

Det var första veckan det

Och så är första veckan hemma i Finland över. Denna söndag har jag börjat med att sova ut lääänge, för att inte riskera att ha någon krapula. När jag sedan vaknade kunde jag nöjt konstatera att vädret tillät mig att catcha bruna i ett par timmar, så då la jag mig ner på en filt på terassen och läste en bok i min bikini. Bra så. Sedan fick jag Anna på hembesök, som jag tyvärr också blev tvungen att säga hejdå till, för att hon åkte hem till Stockholm ikväll. I'm gonna miss you, babe!
Åt sedan mammas leverbiffar med lingonsylt och potatismos till middag, och sedan blev det kaffe och bulle och livsdiskussioner på det, när vi plötsligt fick oväntat besök av mammas kusin och fru. När de rullade vidare hemåt på sina cyklar rullade jag iväg till stallet med bilen, och red en runda på min häst, som var mycket trevlig idag. Dagens sista program bestod av att köra iväg till Vasklot och mysa/skvallra med min underbara och saknade wannabe-lillasyster Ina. Välbehövlig pratstund!

Nu är jag åter hemma och ska borsta tänderna och krypa ner under täcket, innan ögonlocken trillar ner. Nattinatti!

Lite saknar jag faktiskt Malmö. Speciellt bryggorna, havet, sanden och solskenet nere vid Ribban.

1 kommentar:

  1. På tal om Malmö, har finns ett radioprogram på Radio Vega om en annan Malmöbo från Ö:botten som går att lyssna på via Yle Arena.
    http://arenan.yle.fi/ohjelma/359004

    SvaraRadera