måndag 19 september 2011

I'd do it again and again and again

Nu sitter jag här och drömmer mig bort igen... till den 24:e juli år 2009. Kvällen då jag deltog i Singing Pubs Competition @ The Old Forge i Wicklow, Irland. Två låtar sjöng jag, och jag trivdes som fisken i vattnet. Att stå på scen och sjunga hörni! Det är grejer det! Önskar att jag hade möjlighet att göra det lite oftare... Sjunga. På scen. Inför en publik. Adrenalinkick!

Jag minns att jag kom hem efter den mycket lyckade pubkvällen och var lycklig. Häftigt smink hade jag också. Ta mig tillbaka?

2 kommentarer:

  1. Koolt! Enda gången jag sjöng på puben i Tullamore var min sista kväll där. Livebandet var så sjukt bra och snygga (!), och drinkarna var så sjukt goda att det liksom bara hände. Plötsligt stod jag där på bardisken och sjöng 'highway to hell' så att sångaren tillslut gav mig micken, haha! Helt galet!

    Det hör väl till en av de saker man borde göra oftare? Även om jag är rätt säker på att du är bättre på det än jag, haha!

    Sv; Tack söta du, och ja men visst, jag är jättestolt! Resultatet skiter vi i, prestationen var enorm! Har du på efterhand fått reda på att de tre främst placerade (vi var 7-8 totalt) är alla 6-åringar som gått 1.30, så vi var ju verkligen nybörjare jämfört med dom...

    SvaraRadera
  2. Å du som sjunger så braaaaa också! Kmr ihåg när du sjöng i skolan en gång, jättefint!! Du borde verkligen sjunga live mer ofta;)

    SvaraRadera