måndag 19 september 2011

Pållar, plugg och lugg

Uppe med tuppen denna måndagsmorgon! Hoppade på bussen ut till stallet vid 08:20 och i den gassande morgonsolen släppte jag sedan ut åtta hästar i deras hagar. Vindstilla var det nästan också, vilket är oerhört ovanligt här nere i söder. Sadlade den gamle galoppören och red ut på en lugn och skön skrittrunda som varade i tre kvart. Mockade tre boxar, sopade och fixade. Vid tolv var jag färdig och åkte hem. Vad skönt det var att stiga upp tidigt, för en gångs skull! Jag kanske skulle göra det till en vana...? Man har ju så himla mycket tid över för allt annat då också.

Nu har jag duschat och druckit en stor kopp kaffe, och det är dags att åter ge sig in i böckernas värld. Skola imorgon, och har fortfarande ganska många sidor kvar att läsa inför föreläsningarna.

Mitt långa vackra hårsvall börjar förresten vara fruktansvärt slitet nu, varenda hårstrå delar sig i minst fyra delar i toppen. Dags att klippa mig! Och vet ni? En gång hade jag pannlugg. För sisådär tre år sen (se bild nedan). Borde jag skaffa lugg igen? Vore kanske kul med lite förändring?

3 kommentarer:

  1. lugnt Malin, jag fixar det på torsdag (kanske inte lugg då men...) har kollat upp klippinstruktioner på nätet.... ;)

    SvaraRadera
  2. Perfekt! Är mycket tacksam! Nä luggen överlåter jag i såna fall till nån som är utbildad inom branschen... ;)

    SvaraRadera
  3. Ja, det är en riktigt bra övning, kul också! Ibland får man kämpa lite mer men inte på laggy haha.

    SvaraRadera