lördag 21 januari 2012

Halvfodervärd sökes fr.o.m. april 2012

Alla hästmänniskor i Vasa! Hjälp! Nu är det nämligen så att en av mina två fodervärdar på min älskade gamle pålle kommer att flytta bort från stan pga studier fr.o.m. april, och nu behöver jag alltså hitta en till snäll människa som vill rida och ta hand om Geizer. Så snälla, spread the word!

Geizer, mera känd som "Kessu", är en gentleman född -88 (av rasen trakehner) och en utmärkt läromästare för den som kanske ännu inte är redo att helt ta ansvaret för en egen häst. Halvfodervärd är alltså en utmärkt lösning för den som känner så! *blink blink*
Trafiksäker och supersnäll i alla lägen. En häst att lita på och ha roligt med. Trots sin ålder på 24 år är han fortfarande pigg och vid god hälsa, och både vill och behöver få motion och kärlek regelbundet av någon som bryr sig. Kravet är att människan inte väger mer än max 75 kg, då han inte är viktbärande, och att han ska få stå kvar vid Asplunds stall i Västervik i Vasa (full service = mockning/fodring/utsläpp sköts av bästa stallchefen Kati). Stallhyra, hovslagarkostnader, etc. delas jämnt med den andra fodervärden (Matilda).

Så, om du känner någon som är intresserad, eller om du själv är det, TA KONTAKT! Själv är jag ju alltså bosatt i Sverige just nu och kan därför inte själv ta hand om min prins, tyvärr.

Maila: malin.us.nyman@gmail.com !

2 kommentarer:

  1. Hej.. Har du någon mail adress som jag kan skicka till? Är eventuellt intresserad...

    SvaraRadera
  2. Självklart, står under "Kontakt" under headern, men malin.us.nyman@gmail.com! :)

    SvaraRadera