tisdag 17 januari 2012

Lång strandpromenad: Västra hamn till Sibbarp

För att komma på andra tankar och lufta lite på både mig själv och mina känslor, så blev det en riktigt lång promenad idag.

Åkte buss ut till Västra hamnen och hoppade av längst bort och började gå längs vattnet.

Eller ja, jag hoppade rätt mycket på stenarna, för det är ju mycket roligare än att gå på asfalt, eller hur?

Scaniabadet. Här badade jag några gånger i somras, härligt! Någon som är sugen på att ta sig ett dopp nu kanske? Inte?

Kaffe och kaka på Espresso House innan jag fortsatte längs Ribersborgs strand. Köpte dessutom med mig Aloe Vera Drycken, för att jag ville testa på den, men är tveksam. Den både smakade och såg ut som diskmedel.

Stranden luktade äckligt av tång. Inte så konstigt kanske, för det var tång överallt... Här ska jag alltså steka mig i solen i sommar.

Fortsatte gå och gå och gå, tills jag hade gått så långt som till Sibbarp, dvs nästan vid början på Öresundsbron, och i andra änden av stan! Sprang dessutom på ett polisavspärrat område och ett nakenbad längs min strandpromenad. När jag väl kom till Sibbarp och småbåtshamnen där så var det redan mörkt, så då tog jag bussen hem. Nu är jag lite lagom mör i benen... Dags att fixa middag!

Men herregud så skönt det är att promenera timme efter timme, med bra musik i öronen. Det räddar vilken usel dag som helst.

1 kommentar: