måndag 16 januari 2012

#kursstart

Image Making heter kursen, och dagens första föreläsning gick bra. Den för min del nya skolbyggnaden, Ubåtshallen/Kranen, visade sig panta på Malmö stads allra snyggaste elever, och det är ju självklart positivt. Efter en lång introduktion med redan digitalt given information kom vi äntligen igång med lite roligare grejer, nämligen skissteknik. Snabbskissade olika kroppsformer och sedan även lite stilleben, och nånstans långt inne känner jag hur min konstnärliga och kreativa sida börjar vakna till liv igen. Får se hur detta slutar!

Även om jag hittills är positivt överraskad av denna kursen, så har jag fortfarande en kurs för lite denna termin, så jag håller tummarna för att mina sena anmälan till en 30 hp kurs i media- och kommunikationsvetenskap ska räcka till för att bli antagen. Och DÅ blir det mycket skola, precis som jag vill ha det! Istället för nu, då jag i värsta fall bara har skola max 1-2 dagar i veckan. Inte bra det, för jag kryper redan nu rastlöst på väggarna av ensamhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar