söndag 15 januari 2012

Now and then I think of when we were together

Torsdag:

Vi firade att tentorna är över och att en ny termin och ett nytt skolår med valbara kurser påbörjas! Den svartvita tavlan och bästaste Ulrika och Emma.

Lärare och elever! Kul att festa till det lite i skolan, med vin, ost och kex. Dessa typer (och några till som inte hade lust att komma på fest) har jag alltså gått i skola med det senaste året. Lite senare på kvällen drog vi vidare till Fagan's, och slutligen efterfest hemma på Rönnen. Kul kväll!

Fredag:

Jag och världens bästa Linn for till Lund för att jobba på läkarexamensfest ikväll. Plocka fram och undan mat, koka kaffe, fylla på snaps, diska och plocka undan, blanda drinkar och sånt.

Snygging bakom bardisken.

Linn och två stolta systrar, Becki och Therése, som firar sin brors läkarexamen!

Jag och Linn! Körde sedan hem till henne i Ljungbyhed i mörka natten, med nostalgisk musik på full volym i bilens högtalare. Fick förresten en kommentar av en kvinna under kvällen, om att jag var lik Katy Perry!? Bara att tacka och ta emot, antar jag!

Lördag:

Steg upp med solen och gjorde i ordning hästarna.

Och så ut i skogen på en ridtur! Jag fick än en gång äran att rida Linns härliga Globen-häst Lucky.

Linn och muskelknutten Fendi.

Ljungbyhed är så sanslöst vackert, och just idag, pga solen, var det ännu lite bättre än normalt. Hängde sedan hemma hos Linn (http://linnskjetne.blogg.se!) hela eftermiddagen, innan jag och Emil körde ner till Lund där jag sedan tog tåget in till Malmö igen. Vid midnatt fick jag fint sällskap igen och hade en mycket mysig natt och morgon. Så. Nu vet ni det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar