fredag 9 augusti 2013

And you can tell them all, that you're leaving

Lika bra att vänja mig in i vanan att blogga ofta va? Om jag ska kunna uppdatera er om hur det går i Nya Zeeland sedan kan jag ju börja redan nu, när jag har ynkliga 3,5 veckor kvar i Malmö. Undrar om jag kommer ha internet i stugan på gården? Hmm. Borde kanske fråga.

Egentligen skulle jag ha varit i stallet nu, men missade bussen pga att jag var lite sen ut, så då får jag vänta en timme till... Nåja, det är inte hela världen. Jag börjar jobba först 16:30 så jag hinner rida ändå. Har lagt upp ett inlägg på studenthusets Facebook-sida om att jag säljer mina möbler, så förhoppningsvis blir jag kvitt dem innan månadens slut. Jag lämnar alltså Malmö söndagen den 1:a september, är tillbaka i Vasa den 2:a, och detta innebär att jag hinner titta på terränghoppningen i fälttävlans-EM som pågår under lördagen längs stranden här i Malmö! Yes! Ska köpa biljetter till både mig och föräldrarna, så de får se vilken häftig, cool och tuff sport ridning är. Det är ju inte alltid ett EM kan upplevas på hemmaplan direkt.

Från och med imorgon är jag ledig en vecka! Äntligen. Så i helgen blir det lite fest med favoritbrudarna en sista gång (snyft) innan vi alla går skilda vägar. Sorgligt, men än gråter vi inga tårar. Dessutom vet jag att vi kommer ses igen, och förhoppningsvis redan nästa sommar. Riktig vänskap rostar aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar