måndag 19 augusti 2013

Där vi en gång gått

Har precis sett klart den sista delen, del 6, av den finlandssvenska dramaserien Där vi en gång gått, baserad på novellen av Kjell Westö. Väldigt fint gjord, och väl värd att se på! Tack SvtPlay för att ni har så många bra serier och program på er tablå.

Det sista avsnittet berörde mig. En av huvudkaraktärerna, Lucie, är en ung, stark och modig kvinna. "Lucie, du har alltid gjort det du drömt om", fick hon höra, varpå hon svarade att hon inte ångrar någonting, men att hon är och alltid har varit ensam. Jag vill också göra det jag drömmer om, och det tycker jag nog att jag gör, men jag vill inte vara ensam. Inte alltid. Ville bara säga det.

Nu ska jag ta bussen ut till stallet och rida en runda på bästa fullblodet. Hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar