onsdag 28 augusti 2013

Det tar sig

Packandet går faktiskt riktigt bra! Har nu tvättat alla kläder, och 2/3 är redan nerpackade. Bara tallrikar och glas och smågrejer kvar att hitta plats för nu, men jag är inte alls orolig eller stressad faktiskt. Skönt. På fredag, innan föräldrarna kommer på eftermiddagen nån gång, så ska jag städa lägenheten. Allt ska tvättas och putsas, så när jag är klar kommer kylskåp, ugn, fönster, toa och skåp (förhoppningsvis) vara skinande rena och fräscha för nästa person att flytta in!

Idag fick jag fint sällskap till frukosten, för bästa Jennifer är nere i Skåne igen och kom över. Vi åt mycket och länge, och därefter plockade jag på henne lite diverse saker som jag inte längre kommer att behöva. Inna hon åkte hem drack vi en islatte i solen, mums. Efter det fick jag besök av ännu en fin tjej, nämligen min (f.d.) lagerkollega Malin! Vi gick igenom min garderob, och hon tog gladeligen emot en hög med kläder som jag anser att jag inte kommer att använda i framtiden. Superbra! För vad ska jag med kläder till som jag knappt använt och knappast kommer att använda? Bättre då att ge bort eller slänga.

Tänk, om fyra dagar är vi redan uppe i Stockholm och ska snart köra på båten för att åka hem till Finland igen. Om fyra dagar bor jag inte längre i Sverige. Wow.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar