lördag 17 augusti 2013

We got the power

Efter jobbet idag fick jag besök av Katarina som tagit färjan över till Skåne från Danmark och så traskade vi in till stan för att känna på pulsen på Malmöfestivalen. Hungriga som vi var köpte vi mat, hjortkebab för min del, och så gick vi runt och kollade på allt gott och fint som finns längs med gatorna. Vi köpte även varsitt armband, yay! Klockan 17:30 var det dags för Rix FM Festival på Stortorget, med artister som bl.a. Måns Zelmerlöv, Eric Saade, Markoolio, Ulrik Munther, Emmelie De Forrest och Loreen. Inte nån av mina favoriter direkt (förutom snygg-Måns), men bra röster och glada låtar har de ju allihopa, så det var mycket sevärt ändå. Kidsen tjoade och skrek som galningar längst fram.

Nu har K åkt hem, och jag är lite festsugen... Fick Emma medlurad på lite mera bus, så nu ska jag göra mig i ordning och dra ut på stan igen. Yolo! Haha. Får väl passa på att njuta av det sista av den svenska sommaren nu. För om två veckor är det tack & hejdå Sverige.

2 kommentarer: