lördag 17 augusti 2013

Gotta love Malmöfestivalen

Malmöfestivalen började idag och idag var även sista dagen på min lediga vecka, så vad är väl då bättre än att dra ut i vimlet, äta gott och lyssna på bra musik?

Jag mötte upp Sara och hennes kille Jonas inne i stan, köpte mat med konstig (men god) smak och drack ett glas vitt medan vi lyssnade på Hurricane Love med sina sköna kärlekslåtar som jag längtat efter att få se. Och jodå, de var grymma! När de spelat klart rörde vi oss genom folkmassorna vidare till nästa scen för att lyssna på bästa Bo Kaspers Orkester. Jag köpte en friterad banan med glass och sirap på vägen, mums. Efter deras härliga och glada låtar gick jag hemåt och förbi en tredje scen där Perikles rockade loss. You gotta love Malmöfestivalen, säger jag bara! Gratis konserter runtom i stan och en glad stämning i en hel vecka!

Dessutom är det lite konstigt hur stort Malmö känns under denna vecka. Stortorget tycks växa med några storlekar och gågatan har stretchat ut och blivit dubbelt så lång. Eller så är det bara det att gatorna och torgen är fullpackade med människor och det tar tio gånger så lång tid som normalt att ta sig från ena änden till den andra. Men det gör ingenting, denna festivalvecka är lika efterlängtad varje år ändå.

Dags att sova nu, för imorgon är det back to work som gäller igen. Två dagar jobb, måndag ledig, sedan sex dagar jobb och sen är det slut. No more plocktruck, no more hög lön, no more ICA. Lite konstigt det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar