lördag 7 februari 2009

Det är på riktigt nu

Michael ringde imorse och erbjöd mig, sådär officiellt, jobbet som hästskötare/au pair på hans gård. Vad tror ni jag svarade?
JA!
Från och med maj bor jag alltså i Wicklow på den fantastiska ön Irland, som jag hittills bara drömt om att få besöka någon gång. Nu ska jag flytta dit. Jag ska bo där ett år. Jag ska köra på fel sida av vägen. Jag ska lära känna nya människor, en ny kultur, ett nytt land. Och jag kommer att få en (eller flera) upplevelse att minnas för resten av mitt liv.

Inser ni hur lycklig jag är nu?
Detta händer. På riktigt. Jag drömmer inte.

4 kommentarer:

  1. Åg, shit vad häftigt! Känns det spännande? :D Äh, vafan, klart att det gör! :D

    SHIT VAD HÄFTIGT!

    Vad ska du göra med Pålle under tiden då?

    SvaraRadera
  2. Det ska bli så jävla skoj!!! :D
    Jag letar fodervärd som bäst, för pappa vill inte betala hyran om jag åker bort, så... :/ fast jag vill helst att han ska stå kvar var han e nu.

    SvaraRadera
  3. Stort Grattis. :) Tar du med dig B-G? :)

    SvaraRadera
  4. Tack! Näej, han måst lämn hos mami o papi noo :/

    SvaraRadera