måndag 23 februari 2009

Got to get away

Mor och far är bortresta till Barcelona, så nu passar lillasyster på att ordna hemmafest för sina närmaste vänner. Dit är tydligen inte jag inräknad, så jag tvingas fly fältet. Lyckligtvis kan jag gömma mig hos Sia en stund, så kidsen får leka med spriten för sig själva i några timmar.

Det är förresten lite av en konst att jobba på frukt- och grönsakssidan i butiken; ni skulle ha sett hur fint jag staplade upp bananerna till ett mindre berg! Jag bytte lådor med äpplen tills svetten rann och jag plockade bort mögliga och rinnande paprikor, allt för att det ska se så inbjudande och fräscht ut som möjligt.
Jag trivs mycket bättre när jag får arbeta där, istället för att sitta på en stol och ta emot och ge pengar och dra vara för vara på rullbandet. Fast nu är det bara knappt två månader kvar för mig att jobba där. Lite sorgligt är det allt, för trots att jag inte diggar själva butiksjobbet så kommer jag att sakna alla de fina människor som jobbar där. Jag har fått många nya härliga vänner där, så tack för det, S-Market!
Förresten så är vårt S-Market det bästa i hela landet. På riktigt alltså. Vi toppade alla försäljnings- och effektivitetslistor! Lite stolt är man ju för det. We rock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar