söndag 15 februari 2009

Ståuppkomiker, solsken och snöskoter

Mia, Fia och jag på Fontana igår kväll. Söta vänner jag har, eller hur? Och notera min klänning från GinaTricot som älskade mamma köpt åt mig (för endast 2,90€!), love it.

Detta har varit en bra helg. Fullt upp hela tiden, men det var det absolut värt!
Fredagen började med jobb och därefter stressade jag iväg med lillasyster till hennes skola där de skulle ha "Äldstes dans" och fira att de nu är äldst i gymnasiet. Fotograferade sedan alla finklädda tvåor, när de dansade danser som t.ex. tango, och rusade sedan vidare till Sofia för att umgås. Det blev inget pulkande som vi först tänkt, men vi hade det trevligt ändå. Mikki var hemma över helgen, så det blev en hel del snack om juridik.

Lördagsmorgonen och alla hjärtans dag steg jag upp halv sju och körde iväg för att morgonfodra och släppa ut hästarna. Underbart väder, men kallt som stryk! For hem till föräldrarna och bjöd in mig själv till deras frukost och sedan vidare hem till mig och duscha, för att sedan gå på stan en stund med den inte så shoppingsugna Thomas. När han väl hittat sig lite nya kläder så blev det jobb för min del igen.
På kvällen drog Mia och jag till Sara och Sami på lite förfest. Nykter som jag var agerade jag chaufför och hela gänget tryckte ihop sig i min bil och så for vi till Fontana. Världens bästa Fia kom med ut denna kväll! Jättekul var det, och trots att jag bara drack vatten på krogen så orkade jag vara nästan ända till valomerkki iallafall.

Idag, söndag, bestod av ståuppshow med Björn Gustafsson och André Wickström på Ritz. Otroligt roliga var de båda två, och jag hade fint sällskap; Fia. Med samma dam, inklusive hennes far, for jag sedan ut och körde lite snöskoter på isen.

Sammanfattningsvis har detta alltså varit en supertrevlig helg med mycket program. Och jag är väldigt stolt över att du klarade av det, vännen min. Ett stort steg i rätt riktning! Det betyder mer än du kanske tror.

2 kommentarer: