söndag 8 februari 2009

Glädjeskutt

Det är länge sedan jag har varit såhär trött på en söndag. Utan att ens ha särskilt mycket krapula.
Det blev ju till att fira min glädje över mitt framtida Irland-boende igår iallafall, trots att jag först hade tänkt mig en nykter helg. Evelina och jag drog oss till Fontana, som vanligt, efter att ha varit ute och brummat lite med Johans nya, coola bil (som tydligen halva Vasa pratar om?!). Trevliga människor hittade vi på krogen igår, så det blev en helt bra kväll där. När jag sedan började fundera på att söka mig hemåt så fick jag ett sms och jag blev ännu gladare än vad jag varit tidigare! Kvällen fick en väldigt mysig avslutning, och idag har jag njutit av livet lite extra.

Jag är nöjd med läget som det är nu. Jag vet ju att jag snart ändå kommer att flytta härifrån, så det gör det hela så mycket lättare. Det är lättare att hålla undan de där jobbiga känslorna, och istället koncentrera sig på de bra. Jag tenderar att vilja något så mycket att det blir jobbigt när det sedan inte blir som jag drömt om. Nu när jag vill flytta till Irland mest av allt, och vet att det så komer bli, så funkar det. Och jag trivs. Jag är glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar