tisdag 10 februari 2009

Takes one step forward, looks back, and then walks away

Lyxade till frukosten med att äta lite färsk ananas. När jag sedan skulle borsta tänderna märkte jag till min stora fasa att jag spottade blod! (?!?) Det kom blod från min tunga! Inte ur något sår, utan ur dedär prickarna man har på tungspetsen. Hur läskigt var nu inte det? Ananas är gott, men jag vill inte gärna blöda ur munnen varje gång jag äter det.

Nu är jag farligt nära att slösa bort dagsljuset med att göra ingenting. Helst skulle jag sova, men det känns ännu värre än att slösurfa. Det finns ingenting att göra i denna dystra stad! Eller jo, det finns det väl, men jag vill inte göra det ensam.

Meddelade min nuvarande chef om jobbet i Irland igår. Jag tror han blev lite avundsjuk, och förhoppningsvis glad för min skull. Kati berättade jag det för idag. Hon blev också glad, och lite ledsen över att jag kommer att åka iväg från stallet. Det kändes iallafall bra när hon försäkade mig flera gånger om att jag gör rätt och att jag måste göra detta för min egen skull, för annars lär jag ångra mig i framtiden. Och jag vet att hon har rätt. För det känns helt rätt och jag vet att jag följer mitt hjärta. Jag ska till Irland!!! Nej, jag har nog inte riktigt fattat det ännu.

Och detta är en väldigt fin låt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar