tisdag 19 oktober 2010

Ambitions are already starting to fade

Nä, ja ork int riktit idaa. Föräldrarna och lillebror har nu åkt till Italiens huvudstad för lite semester, och JAG VILL OCKSÅ. Hur skönt skulle det inte vara att bara sticka iväg någonstans och inte behöva bekymra sig för att pengarna inte räcker till? Det suger verkligen att vara "fattig studerande"... Jag hade vant mig vid att jobba och alltid ha lite extra pengar över till nöjen, men nu blir jag plötsligt tvungen att tänka på min ekonomi. Usch!

Till alla ni andra studerande; hur gör ni för att inte slösa för mycket pengar? Jag behöver tips.

Bilden är tagen för exakt ett år sedan, vid Brittas Bay i Wicklow. Jag vill så jättegärna återvända dit.

5 kommentarer:

  1. sku gärna ge råd men ja e så jävla skit på att anpassa mig ti "fattig studerande" :/ ;)

    SvaraRadera
  2. voi crap, ja e alltså int den enda... ;) och innan Kela beslutar sig för om ja ska få studiestöd elo int så e de ännu jobbigare me denhär ekonomin!

    SvaraRadera
  3. jaaa int ere lätt att va "fattig studerande" här heller .. fastän ja jobbar så räcker ju pengarna int äns till till hälften va man vill ha och behöver :(
    Ett tips på extra inkomst till dej Malin är ju att börja springa runt på stan och söka flaskor .. ;) haha , nånej :D

    SvaraRadera
  4. 1. Handla på Lidl
    2. Köp int nå annat än de du verkligen behöver
    3. Baka själv iställe för o köpa
    4. Boka tågbiljetter till Göteborg och bo gratis hos en valfri vän en helg

    SvaraRadera
  5. Tack Mia för ditt fantastiska tips! Flaskor it is! :DD

    Ceccla, de finns inget Lidl i närheten, o ja kan int baka, så ja misslyckas på båda dom punkterna e ja rädd... den sista hoppas jag kunna uppfylla ASAP! <3

    SvaraRadera