torsdag 7 oktober 2010

Seven things you (maybe) did not know about me

Jag blev nominerad av Anna, och "måste" nu alltså berätta sju saker om mig själv som ni (förhoppningsvis) inte visste från förut. Let's see... where to begin...

1. Precis som ovan nämnda Anna så har jag riktigt dålig syn. Fast ännu sämre. Jag är närsynt, och med -7.0 på vänster och -5.25 på höger öga. Jag använder dygnet-runt-månadslinser och skulle knappt se var jag sätter fötterna utan dem.
2. Jag har typ aldrig i hela mitt liv gjort hemläxor från skolan. Ändå klarade jag mig ur grundskolan med bra betyg, så om jag bara orkade anstränga mig skulle jag säkert kunna vara riktigt intelligent.
3. Jag älskar gamla, övergivna och förfallna hus och byggnader! Adrenalinkicken jag får av spänningen att utforska ett sådant hus är bättre än all choklad i världen.
4. När jag var yngre ville jag bli arkeolog. Det p.g.a. ett stort intresse för historia, som har hållit i sig hela livet. Det är alltså inte bara gamla hus jag gillar!
5. Min stora framtidsdröm är att få bo ute på en gammal charmig gård på landet (helst i Irland). Jag kan absolut inte tänka mig att bo mitt inne i en stad. Jag föredrar åkrar, lövskog och frisk luft.
6. Jag har varit singel i tre år. Varför? Jag vill tro att det beror på att jag har lite för höga krav vad gäller män. Känns det inte genast rätt orkar jag inte ens försöka.
7. Jag avskyr sociala lekar och sällskapsspel. Förutom Alfapet och andra "tysta och stillsamma" spel.

Sådär! Det gick mycket lättare än vad jag först trodde. Vem ska jag nominera då? Mia, Emma, Sofia, Johanna och Jannike!

7 kommentarer:

  1. Sällskapsspel som e så roligt! :D Tyvärr har jag aldrig nån att spela med, så he e ju int så lyckat. :b

    SvaraRadera
  2. Nej usch, bara tanken på att spela Alias eller leka fåniga lekar som typ 'Bollen e hemma' får mej att rysa :D

    SvaraRadera
  3. Jag har också ett intresse för historia, även om det har svalnat ganska ordentligt. Men jag gillar äldre hus och muséer som är uppbyggda kring gamla hus. :)

    Såklart är ju drömmen att få renovera en gammal röd bondgård från grunden och sen bo där jag bilder familj. :)

    SvaraRadera
  4. Du och jag har lite samma dröm då ;) gammal röd bondgård... aah, mitt hjärta bultar snabbare! :D

    SvaraRadera
  5. Åh! Gamla övergivna hus är ju såå guld att undersöka! Urban exploring for the win :)

    SvaraRadera
  6. ååh, trååkiit. De va ju inget nytt. :(
    (kanske bra, med tanke på att ja e din syster... <3 )

    SvaraRadera
  7. Fredrik (faktap), JA! Visst är det så! Och att sen föreställa sig hur det kanske såg ut när det INTE var övergivet och gammalt och trasigt... och tänk om där finns några spöken?!

    Petra, japp. I have no dark secrets. Eller jo, kanske. ;)

    SvaraRadera