torsdag 21 oktober 2010

Jag har alldeles för lite att göra

Började dagen med en kopp kaffe och ett glas tysk äppellikör. Vad jag ska göra nu vetefaan. Jag behöver något som får igång mig. Just nu är mina dagar alldeles för slöa och likadana. Detta leder till att jag, som annars trivs bäst när jag har mycket att göra och får använda min kropp och min hjärna fullt ut, blir om möjligt ännu slöare och har svårt att ta mig ur sängen. Jag behöver något som pushar mig till att stiga upp om morgnarna. Längre skoldagar? Ja tack.

En annan sak jag funderar starkt på är att skaffa mig en medryttarhäst. Det borde få mig att komma till liv igen. Då återstår frågan; var ska jag hitta en sådan?

Och hmm, en annan sak som några av er kanske undrar, är varför jag drack äppellikör innan klockan 15 på en torsdag. Svaret är att min rumskompis mamma (som har bott här hemma hos oss denna månad) bestämt plockade fram ett glas, några isbitar och en flaska med något som doftade som äppeljuice, och jag är dålig på att tacka nej. Men det blev bara ett glas dock, för sen sa jag bestämt 'nej tack'. Jag lovar! (Jag är faktiskt ingen vardagsalkoholist.)

3 kommentarer:

  1. Haha jag satt precis och funderade på det där med likören. ;) Haha. Din blog är så roligt, jag fnissar alltid högt när jag läser, egentligen inte för att det du skriver är roligt, men för att du skriver på ett sånt roligt sätt! ;)

    SvaraRadera
  2. Tack Jannike! Glad om jag kan glädja någon :D

    SvaraRadera
  3. Sv; Ska jag vara ärlig vet jag inte riktigt hur dom har det :o. Vet iallafall att Skara hästsport är där ;D

    SvaraRadera