måndag 11 oktober 2010

Gisslandrama på Storgatan

Strax innan klockan fem på eftermiddagen idag, var min klasskompis Ulrika och jag inne på Monki och slösade tid, och när jag kommer ut ur provrummet ser jag tre stycken blinkande polisbilar utanför glasfönstren. Ojdå. De hade spärrat av Storgatan i Malmö och när vi kommer ut ur butiken ser vi ett gäng tungt beväpnade kravallpoliser stå utanför Tullverkets ingång, redo att storma in. Fick höra att en liten pojke i två års åldern kidnappats och hålls som gisslan av en man med kniv. Ojojojdå. Länge stod vi där och hoppades att något skulle hända. Hörde den lilla pojken skrika efter sin mamma i något som kändes som en evighet. Det tog ont i hjärtat. Än finns det många hjärtlösa idioter kvar i denna sjuka värld. Lyckligtvis klarade sig barnet oskadd ur dramat.

Ulrika visar sitt sad-face, medan vi står tillsammans med hundratals andra och hoppas att allt ska gå bra. Sånt här händer ju bara på film... trodde vi fram tills nu iallafall.

Se TV4:s nyhetsklipp om händelsen HÄR, eller läs artikeln på Sydsvenskan. Och jadå, mamma, jag är okej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar