fredag 29 oktober 2010

Pain in mi belly

Klockan fem i morse vaknade jag av den välbekanta smärtan i magen, och efter att ha luggit i sängen och vridit och vänt på mig i några minuter, steg jag upp och tog två 400mg Ibusal-tabletter (budgettabletterna, Burana är dyrare). Låg vaken i säkert en timme och försökte komma på hur jag bäst skulle ligga för att uthärda smärtan, och sedan somnade jag tydligen ändå. Vaknade upp kvart före nio, thanks to väckarklockan på mobilen, och hade inte alls lust att gå upp. Nu är jag ju inte den som skolkar i onödan (VYI* var onödigt, så det räknas inte), så jag klev upp och klädde på mig och nu ska jag dra mig iväg ut till bussen. Får se om mensvärken kommer tillbaka. Jag har utrustat mig med ett par tabletter till, om ifall att.

* Vasa Yrkes Institut, där jag gick i tre år och fick min medieassistent-examen. För er som inte visste.

2 kommentarer:

  1. Luggigt måste vara det sötaste jäkla ordet jag hört på så jävla länge! :D

    (Ja, jag förföljer din blogg, men jag kommenterar sällan. Bättring lovas inte utlovas. eh.)

    SvaraRadera
  2. Ja oj, LEGAT heter det visst :D lite finlandssvenskt blev det där... Du får gääärna kommentera mera! Det uppskattas! ;)

    SvaraRadera