torsdag 10 februari 2011

Chips och cola hör inte ihop

Denna eftermiddag har spenderats i Lund i sällskap av världens mysigaste Linn. Tiden gick alldeles för snabbt, som vanligt. Vi tog en fika inne på Espresso House och jag smakade på en cupcake för första gången i mitt liv! Gott, men lite för sött. (Vi måste ses snart igen, sötnos!)

Lunchen käkades på Subway med Emma och Ulrika vid min sida. Jag blev även utsatt för ett experiment som gick ut på att smaka på Coca Cola blandat med socker. Det smakade inte så farligt, även om vi hällde i tre portionspåsar med socker i en liten mängd cola. Konsistensen blev dock ganska geléaktig.
Egentligen var det tänkt att colan skulle mixas med salt (det skulle vara U's hämnd mot mig för att jag "tvingade" henne att dricka en vanilla latté igår), men salt hittades icke. Däremot hade E lite vanliga salta chips tillgängligt, så då blev det cola blandat med smulade chips istället. Och dum som jag är så smakade jag på det, och DET var äckligt, kan jag lova er. Don't try that at home, kids!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar