tisdag 1 februari 2011

Om mitt bloggande

Jaja, Anna utmanade mig och tvingar mig att svara på frågorna, så here we go. Och jag orkar inte utmana någon särskild, men varsågod och kopiera frågorna om ni känner att ni vill det.

Hur länge har du bloggat?
Jag hade en annan blogg innan denna, som jag startade upp i augusti 2007, men har inte kommit igång på "allvar" förrän år 2010.

Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?
Jag läser mina vänners bloggar och några bekantas, samt några svenska "kändisbloggar", men har absolut ingen koll alls på hur många de är till antalet.

Av de bloggar du läser, hur många är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
De flesta är dagboksbloggar, någon är modeblogg och ett par stycken är hästbloggar.

Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Det hoppas jag att dom tycker!?

Har du hittat en gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Nja, jag vet när jag vill och inte vill dela med mig av saker på bloggen, och den gränsen hålls rätt bra där den är nu.

I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse?
Främst bloggar jag för min egen skull, för att jag tycker det är viktigt med minnen och för att jag vill kunna komma ihåg hur mitt liv såg ut "då". Sen är det väl ganska självklart att jag bloggar för mina läsare också; jag gillar att dela med mig av mina skriverier och tankar och eventuellt få respons på dem!

Har du träffat människor irl, efter att ha träffat dem via bloggen?
Njae, inte via bloggen, tror jag. Eller jo, Jannike, som tog kontakt för att vi skulle börja i samma klass!

Tror du det är skadligt för vissa personer att blogga?
Det är det säkert. Dumma och ointelligenta människor bör nog låta bli om de inte vet de etiska och moraliska "reglerna".

Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?
Enda nackdelen är väl att jag känner att jag inte kan skriva ut ens hälften alla känslor och tankar jag bär på, och det är väl där den gamla, klassiska dagboken fungerar bättre.

Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Det gör jag säkert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar