tisdag 22 februari 2011

Snöflingor stora som sparvar

Dagen började med en föreläsning mellan 10 och 12, vartefter jag, Emma och Ulrika gick in till Stortorget och åt lunch på en restaurang som hette Casa Mia. Helt okej pizza och pasta hade de, men det är nog inget ställe jag skulle rekommendera.
När vi var mätta i magarna gick vi ut i snöyran (thank God att det inte kommit mer snö än liiite lite vitt på marken) och beklagade oss över kylan och halkan som uppstått, innan vi traskade tillbaka till skolan för lite plugg och diskussion, samt ett informationsmöte gällande utbytesstudier. Åtminstone jag kom dock fram till att jag knappast orkar engagera mig så pass mycket att jag skulle bege mig utomlands igen, för att plugga ett par kurser några månader i nån annan skola. Istället ska jag se efter möjligheten att ta någon journalistik-kurs i Skåneland, när tiden är inne, för det vill jag så gärna göra!

Nu ska jag slänga in en kyckling i ugnen och steka lite grönsaker, och sedan ska jag försöka ta tag i de sista berättelserna ur boken inför morgondagens tenta. De går noo bra!

Jävla skitdag idag för övrigt. Tur jag hade bra sällskap iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar